Signal-familien fortsetter å vokse i Nord
Tidligere Nornett ble fra 01.01.2020 en del av Signal Bredbånd. En bedrift med et stort hjerte – hvor de ansatte føler seg trygge på arbeidsplassen og føler seg som hjemme. Et perfekt tilskudd i en ellers varm fiberfamilie.
Gleder seg til fortsettelsen
– Dæm e jo akkurat som oss! Det er noe som går igjen i korridorene hos oss om dagen. Vi gleder oss over å bli kjent med våre nye kollegaer! (Vidar på entreprenør, under 14-kaffen en fredag)
Gjengen i Finnmark ser på endringene som positive, og ser fram til å kunne levere Altibox til kundene i Finnmark.
– Det å ha blitt en del av Signal-familien har gitt oss mange nye muligheter, og vi ser det som positivt å ha blitt en del av et så stort selskap, sier Eirin Adriane fra kundesenteret.
En sosial gjeng med godt samhold
Signal Bredbånd i Finnmark er fordelt på to kontorer i Alta og Kirkenes, samt et kontor på Rognan.
– Fredager blir de ansatte litt ekstra godt tatt vare på av kundesenteret, da er det varm lunsj og 14-kaffe med noe søtt ved siden. Da samles alle som har mulighet og så lyver vi oss opp til helga, smiler John Harald, selger Bedrift.
Mye latter og godt samarbeid gjør dagene bra, og når en trives på jobb kan man gi den beste servicen til kundene. Det er gjengen oppe i Alta enige i.
– Vi på kundesenteret behandler telefoner, bestillinger, oppsigelser, feilmeldinger og andre saker. Vi er heller ikke beskjedne dersom kunder har behov for hjelp hjemme, da trår vi gjerne til, sier Anette fra kundesenteret.
Utfordrende oppgaver, med gode utfall
En av våre kunder kom innom vårt kontor i Bossekop fordi han hadde mistet TV signalet hjemme hos seg. Han hadde bestilt taxi for å komme seg hit. Han hadde forsøkt å feilsøke selv, men til ingen nytte.
– For å kunne hjelpe denne kunden best mulig, fant jeg ut at det beste var at jeg ble med han hjem, forklarer Anette. Jeg inviterte kunden til å følge med meg i vår firmabil og så suste vi hjem til han. Dette var en enkel brukerfeil, men kunden satt utrolig stor pris på den hjelpen de fikk.
– Det å kunne hjelpe en kunde på denne måten er noe jeg selv ser som veldig nyttig og positivt. Det er ikke alltid like enkelt å skulle hjelpe en kunde over telefonen, selv om det er en enkel brukerfeil, fortsetter hun.

Bredt spekter i alder
Entreprenøravdelingen i Alta og Kirkenes byr på 12 spreke karer som er høyt og lavt dagen lang. Den yngste på avdelingen er 20 år, og eldste er 63 år.
– Dette er gutter med høy kompetanse og som gjør sitt ytterste for at kundene skal få rask leveranse og en god opplevelse av vårt produkt. De trår til i alt slags vær, en tøff og svært flittig gjeng, forteller Jan Erik, leder for entreprenøravdelingen.
Vi gleder oss til en lys framtid med mange nye muligheter og ser frem til å kunne gi våre kunder det beste produktet sammen med den herlige gjengen i Bodø.