Styreleder i Galnåsmyra borettslag, Kim-André Slåttøy, ledet arbeidet da Signal ble valgt som leverandør av internett og TV-løsning til de 304 leilighetene i borettslaget. Her sammen med kona Else Maren og lille Olivia.
Den lokale oppfølgingen fra Signal var den avgjørende faktoren som fikk oss til å velge deres løsning.
– TV og nett har blitt en betydelig del av dagliglivene våre. Da vi skulle velge leverandør for borettslaget, var det naturlig nok mange meninger om hvor raske datalinjene skulle være, hvilke TV-kanaler og hvilke strømmetjenester som skulle inngå. Den lokale oppfølgingen fra Signal var den avgjørende faktoren som fikk oss til å velge deres løsning, forteller Kim-André Slåttøy, styreleder i Galnåsmyra borettslag.
I vår har Kim André Slåttøy stødig lost beboerne i de 304 leilighetene gjennom valget av internett og TV-løsning sammen med de øvrige styremedlemmene i Galnåsmyra borettslag.
– Ingen i borettslagsstyret trenger være nervøse for å møte misfornøyde naboer ved postkassene. Det kan vi takke den nye avtalen med Signal og Altibox for, sier Kim André med et smil.
Den sympatiske styrelederen bor i en lys og trivelig 4-roms leilighet sammen med kona Else Maren (31) og lille Olivia (5). Her har de bodd i fire år, og her stortrives de.

Grundig og god prosess ga fornøyde beboere
Kim-André og resten av styret gjorde en grundig jobb da de skulle velge TV-løsning og bredbånd for borettslaget. De innhentet tilbud fra flere aktører, og satte seg grundig inn i løsningene som ble foreslått. Signal ga styremedlemmene en solid gjennomgang av den foreslåtte løsningen i lokalene sine. Slik ble alle i styret i stand til å svare på de mange spørsmålene fra beboerne. Det var spørsmål om alt fra pris, fart på datalinjene, hvordan den nye dekoderen som lagrer “i skyen” virker, til kanaler, opptaksfunksjonen og app.
Til slutt kunne styret presentere tilbud fra to leverandører i et eget informasjonsmøte for beboerne. Selve beslutningen var det imidlertid styret som tok. Selv om beboerne hadde mange og ulike meninger, ble prosessen opplevd som god og ryddig.
Oppfølging og kundeservice viktigst
Det var den lokale oppfølgingen og hjelpen Signal og Altibox gir døgnet rundt, hverdager som helligdager, som avgjorde valget.
– Vi vurderte det slik at uavhengig av hvilken leverandør vi valgte, så ville tekniske feil kunne oppstå. At beboerne raskt får hjelp ble viktigst for oss, når prisen ellers var riktig, forklarer Kim-André.
At valget var riktig, fikk Kim André bekreftet da familien mistet nett og TV-signal en kveld han var på reise. Kona Else Maren trodde hun hadde vært borti noe med støvsugeren, men med Signal på telefonen fikk hun raskt hjelp. Kundeservice loste henne gjennom feilsøk og fikset problemet. Og det på en måte og på et språk som er forståelig for folk flest.
Borettslaget har også fått merke at Signal er en lokal aktør. Styret i borettslaget har både arrangert filmkveld for beboerne og data-Lan for ungdommene sammen med Signal.
– Avtalen gir fleksibilitet, og vi unngår at noen i borettslaget synes de betaler for mye for noe de ikke trenger. Den friheten liker beboerne.
Skreddersøm for hver leilighet
En god avtale for alle leilighetene med Signal og Altibox ligger i bunnen. Deretter kan beboerne velge økt hastighet, flere TV-kanaler eller strømmetjenester etter behov og ønske.
– Avtalen gir fleksibilitet, og vi unngår at noen i borettslaget synes de betaler for mye for noe de ikke trenger. Den friheten liker beboerne, beskriver Kim André.
Den moderne internett- og underholdningsløsningen fra Signal og Altibox ble raskt en favoritt i den lille familien. Appen og opptaksfunksjonen gjør at underholdningen blir med der familien er. De er særlig fornøyde med at de kan se på hvilken skjerm de vil; PC, mobil eller TV. Med programarkivet kan de se programmene fra sist uke når det passer.
– Vi har fått en driftssikker løsning. Det ville jo vært krise å gå glipp av “Tre nøtter til Askepott” i jula, eller at Else Maren ikke får streamet yndlingsserien, ler han.
Kontakt Signal eller styret i borettslaget om dere skal velge nett- og TV-løsning
Kim-Andre Slåttøy og styret kan se tilbake på en god prosess i Galnåsmyra borettslag. Han råder andre borettslag i samme situasjon til å ta kontakt med Signal.
– Bor du i et borettslag og ønsker en lignende løsning som vi har fått, ta kontakt med styret i borettslaget ditt, oppfordrer han.
Salgssjef Valter Jacobsen hjelper deg med et uforplitkende tilbud til ditt borettslag eller sameie: valter.jacobsen@signal.no eller tlf. 901 16 192
