Hund med rød partyhatt blåser konfetti

Signal Bredbånd AS har Norges mest fornøyde kunder

For 11. år på rad har Altibox de mest fornøyde bredbåndskundene i landet.

– Vi vil veldig gjerne takke kundene våre for disse gode tilbakemeldingene. Vi er stolt leverandør av Altibox i Nord- Norge og gleder oss over at kundene setter pris på innsatsen vi legger ned for å tilby dem gode opplevelser, sier leder for marked, Stine Værang hos Signal Bredbånd AS.

Mandag 26. oktober la det uavhengige analysebyrået EPSI Rating Norge frem resultatene fra sin undersøkelse av kundetilfredsheten i bredbånds- og tv-bransjen. Altibox går seirende ut av samtlige kategorier: Bredbånd privat, bredbånd bedrift og digital-tv privat.

– Altibox viser nok en gang at de tilbyr en bredbånds og tv-løsning som er bedre enn hva konkurrentene tilbyr. Tilbakemeldingene tyder på at Altibox ligger et steg foran konkurrentene når det gjelder å kunne tilby løsninger som møter kundenes krav og forventninger. Det er imponerende å ligge på topp 11 år på rad. Et stabilt og godt internett i kombinasjon med en brukervennlig tv-løsning gjør at Altibox fremstår som en pålitelig leverandør som er godt rustet til å ta vare på morgendagens telekomkunder, sier daglig leder Fredrik Høst i EPSI Rating Norge.

I år ga Altibox-kundene en score på 68,2 poeng av 100 på tv, 68,7 poeng på bredbånd og 74,8 poeng på bredbånd i bedriftsmarkedet.

– Jeg tror at kundene setter pris på døgnåpen kundeservice og vår lokale tilstedeværelse, sier Værang.

EPSI, kundetilfredshet bredbånd privatmarkedet 2020:

1. Altibox: 68,7
  2. HomeNet: 62,9
  3. Telenor: 61,2
  4. NextGenTel: 58,4
  5. Telia/Get: 58,2

Øvrige bredbåndsaktører: 63,7

Bransjesnitt: 62,7

EPSI, kundetilfredshet bredbånd bedriftsmarkedet 2020:

1. Altibox: 74,8
  2. Telenor: 68,5
  3. GlobalConnect: 66,5

Øvrige leverandører: 68,9

Bransjesnitt: 69,1

EPSI, kundetilfredshet tv-distribusjon 2020:

1. Altibox: 68,2
  2. RiksTV: 64,8
  3. Canal Digital: 64,5
  4. Telenor: 60,5
  5. Telia/Get: 57,1

Øvrige leverandører: 65,0

Bransjesnitt: 63,0

EPSI Rating Norge foretar en nasjonal og uavhengig måling av kundetilfredshet og lojalitet innen telekombransjen.

Innhold