Signal styrker sin posisjon i nord
Gjengen i Senjanett gleder seg over å bli en del av Signal Bredbånd, f.v: Tor Nikolaisen, Eier. Tom Nikolaisen, Daglig leder. Anders Bakke, montør. Marina Grinblat, Regnskap. Joakim Lorentsen, Teknisk sjef. Gøran Paulsen, Montør. Bildet er tatt av Lillian Nikolaisen

Signal Bredbånd styrker posisjonen i Troms

Nord-Norges største fiberselskap styrker sin markedsposisjon ytterligere gjennom oppkjøp av Senjanett AS.

Finnsnes: Signal Bredbånd AS kjøper 100 prosent av aksjene i Senjanett AS og fortsetter å vokse som det største fiberselskapet i Nord-Norge. Tirsdag 2. juni ble det signert avtale mellom de to selskapene. Det nye sammenslåtte selskapet vil levere bredbåndtjenester til nærmere 40 000 kunder i Nordland, Troms og Finnmark. Signal Bredbånd er en del av Altibox-partnerskapet, som ifølge EPSI har Norges mest fornøyde bredbånds- og TV-kunder.

– Vi har ført samtaler med Senjanett over en tid. Selskapet er solid og spennende, og passer meget godt inn i Signals strategi om å styrke sin posisjon i Troms og Finnmark. Signal er en av de største bredbåndsaktørene i nord, og med Senjanett på laget har vi nå tatt et viktig skritt i retning av å kunne tilby bredbåndsprodukter fra Altibox i hele Troms, sier Ole-Johnny Johansen, administrerende direktør i Signal Bredbånd.

– Senjanett har vokst seg så stor at det var nødvendig å finne en samarbeidspartner for å kunne utvikle selskapet videre. Signal Bredbånd er en solid bredbåndsaktør som strategisk passer meget godt til Senjanett. Gjennom sammenslåingen har vi fått mangedoblet vår konkurransekraft, og vi gleder oss til å kunne tilby Altibox sine produkter i vårt markedsområde. I tillegg har Signal en strategi om å være lokal og nær, som gjør at vi fortsatt skal være fysisk lokalisert på Finnsnes for å videreutvikle og styrke vårt trofaste og lokale marked, sier Tor Nikolaisen, eier av Senjanett AS.

Om selskapene

Signal Bredbånd er en del av Altibox-partnerskapet, som ifølge EPSI har Norges mest fornøyde bredbånds- og TV kunder. Signal har hovedkontor i Bodø og avdelingskontorer i Alta, Mosjøen, Mo i Rana, Tromsø, Narvik og Brønnøysund. Signal eies av energi- og telekonsernet Lyse AS.

Senjanett AS er tv- og bredbåndsleverandør i Senja kommune. Selskapet har 6 ansatte og kontor på Silsand. Senjanett AS er markedsleder i sitt område.

Kontaktpersoner:

Ole-Johnny Johansen, administrerende direktør, Signal Bredbånd AS