Etter sju måneder med svarte TV 2-skjermer er TV 2 og Altibox endelig enige.
Vi er glade for at vi har greid å komme frem til en langsiktig avtale som både ivaretar valgfriheten og sikrer at de som savner TV 2 får innholdet tilbake. TV 2s kanaler vil være tilbake igjen allerede 28. oktober.
Artikkel: Altibox
Kampen for valgfrihet
Altibox-partnerskapet har ca. 550 000 tv-kunder. Vi skal ikke påstå at det er like mange ulike behov og ønsker – men AT det er stor variasjon i hva dere ønsker i tv-ruta, er det ingen tvil om. Mange av dere har nytt godt av ekstrapoengene dere har fått fra oss denne perioden, og kunne kanskje ønske at unntakstilstanden fortsatte. Andre, og de er det også mange av, har savna TV 2, og er letta og glade over at skjermene endelig våkner til liv.
I dette landskapet av ulike ønsker har vi kjempa for valgfriheten til alle med Altibox TV. Derfor er vi svært fornøyde med avtalen som nå er signert. Den sikrer hovedkanalene til alle, slik som før avtalebruddet, og valgfrihet på alt annet.
Kanal/tjeneste:
TV 2 Direkte | TV 2s hovedkanal som vil være en del av de faste kanalene til alle kunder. |
TV 2 Nyheter | Tidligere Nyhetskanalen, som vil være en del av de faste kanalene til alle kunder. |
TV 2 Zebra | Underholdningskanal som vil være en del av de faste kanalene til alle kunder. |
TV 2 Livsstil | Legges inn til alle kunder, men kan velges bort om man ønsker det. |
TV 2 Sport 1 og 2 | Legges inn til alle kunder, men kan velges bort om man ønsker det. |
TV 2 Play Basis | Legges inn til alle kunder i løpet av de neste månedene (mer informasjon kommer), men kan velges bort etter den første kostnadsfrie måneden om man ønsker det. |
Valgfritt innhold
TV 2 Play Basis vil altså bli tilgjengelig for de fleste på et senere tidspunkt, og alle vil få den første måneden kostnadsfritt. Deretter vil strømmetjenesten ‘koste’ en gitt poengsum, og det er da opp til hver enkelt å beholde den eller velge den bort. Når dette skjer, må vi komme tilbake til – teknikerne har en jobb å gjøre før du og jeg kan nyte godt av resultatet.
TV 2 Livsstil og TV 2 Sport 1 og 2 vil også legges inn i de fleste abonnementene, men du kan velge selv om du vil beholde dem eller velge dem bort.
I dette landskapet av ulike ønsker har vi kjempa for valgfriheten til alle med Altibox TV. Derfor er vi svært fornøyde med avtalen som nå er signert. Den sikrer hovedkanalene til alle, slik som før avtalebruddet, og valgfrihet på alt annet.
Hjertelig takk!
Kundesenteret vårt har ikke mer informasjon enn det som står på denne siden, så dere får prøve å smøre dere med enda en dose tålmodighet, så hører dere fra oss så fort vi har mer å dele!
I mellomtiden kan dere fortsette å utforske kanal- og strømmeutvalget med de 50 ekstrapoengene, som dere får beholde ut året.
De som har valgt kronerabatt, vil få beholde denne ut november.
Sju måneder uten TV 2-innhold på Altibox-skjermene er lenge, og vi er både takknemlige for og imponert over tålmodigheten deres!
Ofte stilte spørsmål:
Kort fortalt – Hva er den nye avtalen? Hva er forskjellig?
Det kan du lese mer om i artikkelen over, men kort fortalt kommer TV 2 nå tilbake, du beholder valgfriheten, og det vil ikke bli noen ekstraordinære prisøkninger som følge av den nye avtalen.
Hvorfor tok det så lang tid å få på plass en avtale?
Forhandlingene om ny avtale var krevende, og det var veldig stor avstand mellom oss og TV 2. Vi var opptatte av å få til en avtale som kundene kunne bli fornøyde med, og det tok så lang tid å få dette på plass.
Hvem vant av TV 2 og Altibox?
Vi kom frem til en fornuftig avtale som både vi, TV 2 og kundene kan være fornøyde med.
Når forsvinner ekstrapoengene og hva skjer da? Hva må jeg gjøre selv?
Poengkompensasjonen vil være aktiv ut året. Etter det har de fleste fremdeles 50 poeng å bruke på å velge sitt innhold. Hvis du trenger flere poeng for å få alt du vil ha, finner du det på Mine sider.
Hva om jeg har valgt penger i stedet for poeng?
De som har valgt kronerabatt, vil få beholde denne ut november.
Går prisen for mitt Altibox-abonnement opp nå?
Det vil ikke bli noen ekstraordinære prisøkninger som følge av den nye TV 2-avtalen.
Hva med valgfriheten?
Vi er glade for at vi har greid å ivareta kundenes valgfrihet. TV 2s største og mest populære kanaler vil være en del av det faste innholdet som tidligere, mens TV 2s resterende innhold vil kunne velges ut og inn i tv-pakka etter ønske og behov. Faste kanaler: TV2 direkte, TV2 Nyheter og TV2 Zebra Valgfritt: TV2 Livsstil (1 poeng forhåndsvalgt alle kunder), TV2 Sport 1 og 2 (5 poeng forhåndsvalgt alle kunder) og Nordisk Film (10 poeng, ikke forhåndsvalgt)
Hva med TV 2 Play?
Teknikere hos oss og TV 2 vil jobbe med å få plass tilgang til TV 2 Play Basis som en del av innholdet hos Altibox, og dette vil være valgfritt innhold. Mer info om TV 2 Play Basis vil komme så snart vi har planen klar.
TV 2 Play Film og serier kan ikke velges inn for poeng.
Jeg hadde TV 2 Play via dere tidligere – er det samme produkt jeg får igjen?
Nei, det nye produktet heter TV 2 Play Basis og mer informasjon om dette vil komme når det foreligger. Gamle TV 2 Play Film og serier kan ikke velges inn for poeng.
Jeg har allerede TV 2 Play direkte fra TV 2. Hva skjer når Altibox lanserer TV 2 Play Basis?
Hvis du bruker samme e-postadresse for registrering via Altibox, vil TV 2 fange opp eventuelle doble abonnement og stoppe fakturering.
Blir TV 2 tilgjengelig i Altibox-appen? Kan jeg se TV 2 utenfor hjemmet?
Ja, basiskanalene og sportskanalene blir tilgjengelig i appen og kan sees utenfor hjemmet. Begrenset til 4 samtidige strømmer
Jeg vil ikke ha TV 2, kan jeg velge det vekk?
TV 2 Direkte, TV 2 Nyheter og TV 2 Zebra kan ikke velges bort. Det er vanlig i markedet at de største og aller mest populære kanalene inngår som en del av den faste pakka. Vi er opptatt av størst mulig valgfrihet, men det er også andre hensyn å ta i forhandlingene med innholdsleverandørene.
Jeg har et annet spørsmål enn de som står her, hvor får jeg svar?
Mer informasjon om TV 2-avtalen og alt rundt den vil komme så snart vi har den tilgjengelig. Vi ber dere følge med på denne siden og altibox.no/info/, og ber samtidig om at dere ikke tar kontakt med kundesenter – de har ikke mer informasjon enn det som står her.