Faktura

Slik fungerer din faktura fra Signal

Usikker på fakturaen du har mottatt fra oss? Under finner du fakturaforklaring og annen nyttig informasjon knyttet til betaling.

Du finner enkelt fakturaen din ved å logge inn på Mine Sider.

Klikk på linkene under for å lese ulike temaer om faktura.  

Klikk på linkene under for å lese ulike temaer om fiber.  

Faktura fra Signal

Fakturaforklaring

Første side av fakturaen viser totalbeløp med opplysninger om kundenummer, abonnent og betalingsdetaljer som KID og kontonummer. På siste side står Altibox-produktene dine fordelt på månedens kostnad fordelt på internett, TV og eventuelt telefoni.

Under finner du ofte stilte spørsmål om detaljene i fakturaen fra oss. 

Hvorfor står det at jeg betaler kr 0,- for bredbånd?

Dersom du har en pakke med TV og bredbånd fra oss, står totalprisen på én linje – Produktpakke.

Likevel har vi en egen linje for Bredbånd. Denne er nødvendig for å oppgi hvilken hastighet du har på bredbåndet, og hvilken adresse bredbåndet er knyttet opp til.

Hva er TV-tjenester?

De opptakstjenester, kanaler eller filmleie som går utenfor inkluderte poeng, oppgis på denne linjen. TV-tjenester kan være HBO, Viaplay, Netflix, ekstra kanaler eller kjøp og leie av film.

Mine Sider finner du full oversikt over hvilke filmer du har kjøpt eller leid, og hvilke datoer de er registrert. 

Betalingsavtaler

Avtalegiro og eFaktura

Med en kombinasjon av AvtaleGiro og eFaktura slipper du å tenke mer på betaling av regningen fra din Altibox-leverandør. Du slipper også fakturagebyr.

Referansenummer for eFaktura finner du øverst på din siste faktura fra oss. Bruk dette nummeret under tjenesten for eFaktura i nettbanken.

Avtalegiro

AvtaleGiro oppretter du også i nettbanken din. Sett maksbeløpet høyere enn din høyeste regning fra Altibox. Husk at regningen inkluderer filmleie og tilleggspakke, hvis du har bestilt dette. Med AvtaleGiro betaler du aldri mer enn du skal hver måned.

Dersom du ønsker betalingsavtaler som AvtaleGiro eller eFaktura, kan du;

  • Ta kontakt med egen bank
  • Opprette betalingsavtale på Mine Sider

Kan jeg utsette en betaling?

Dersom du er innenfor forfallsdatoen, kan du utsette fakturaen inntil 14 dager. 

Mine Sider finner du fakturaoversikt og muligheten til å utsette forfallet på neste faktura. 

Dame sitter foran dataskjermen og jobber med faktura.

Purring og inkasso

Hva skjer når betalingen blir forsinket?

Purregebyr

Hvis du har betalt en av de siste dagene men allikevel har fått purring via sms, brev eller elektronisk, kan du se bort fra purringen. Når betalingen er så mange dager forsinket at purringen har gått ut, påløper det automatisk purregebyr på kr 70, som blir lagt til på neste faktura.

Betalingsavtale

Hvis du skylder mer enn du kan betale på kort sikt men ikke har fått inkassokrav, kan du spørre kundeservice om du kan få en betalingsavtale.

Inkasso

Dersom regningen din har gått til inkasso, må du kontakte inkassoselskapet for å avtale en løsning. Finn kontaktinformasjon på siste brev fra dem.

Feil på faktura

Ved feil kan du kontakte kundesenteret på faktura@signal.no eller send oss en henvendelse gjennom kontaktskjema.

Er du ny kunde og lurer på hvorfor fakturaen er på mer enn avtalt månedspris?

Årsaken være at du har blitt kunde midt i en måned. Da vil din første faktura gjelde tjenester fra leveransestart og ut start-måneden, samt hele beløpet for neste måned. Etter dette vil fakturaene bli som avtalt hver måned.  Du betaler altså ikke mer enn du skal, det er bare de siste dagene i start-måneden som faktureres sammen med første hele måned.

Sjekk gjerne datoen for når din leveranse startet, for å se om det er grunnen til at fakturaen din ble litt høyere enn forventet.

Flytting og oppsigelse

Melde flytting

Altibox leverer bredbånd og tv over store deler av landet og tilbyr flytting av abonnement til din nye adresse. 

Benytt deg av vårt flytteskjema her for å melde flytting.

Tips! Hvis du gir oss informasjon om ny eier av din gamle bolig så slipper du oppsigelsestiden på inneværende måned pluss 1 måned. Vi vil da kontakte ny eier for å tilby våre tjenester.

Si opp

Dersom du ønsker å si opp ditt abonnement, kan du benytte deg av vårt oppsigelsesskjema her.

Du kan også endre enkeltprodukter dersom behovet ditt har endret seg. Meld endringer her.

Husk å følg oss i Sosiale Medier!

På Facebook og Instagram deler vi nyttig og dagsaktuell informasjon som kan være med på å gi deg den beste opplevelsen av tjenestene våre.