Senjanett + Signal

Senjanett og Signal går sammen

Fra januar 2021 blir Senjanett en del av Signal Bredbånd. Dette gir oss muligheten til å tilby
Norges råeste TV- og internettløsning, Altibox, til våre kunder i Senja Kommune.

Hva betyr oppkjøpet for deg?

Sammenslåingen av Senjanett og Signal betyr at vi kan dele kompetanse og erfaring. På denne måten kan vi tilby deg en enda bedre kundeservice og den beste TV- og internett-opplevelsen i framtiden.

Ditt eksisterende kundeforhold til Senjanett vil fortsette som før. Inntil videre skal du støtte deg til Senjanetts kundeservice, enten via telefon 778 44 544 eller mail, kontakt@senjanett.no. Du vil etter hvert få et veldig godt tilbud om Altibox-tjenester.

Senjanett AS sine ansatte står sammen og smiler med Finnsnesbrua i bakgrunnen

Ofte stilte spørsmål

Faktura og kundeforhold

I forbindelse med overgangen fra Senjanett til Signal Bredbånd, vil du få et nytt kundenummer. Det nye kundenummeret ditt står på fakturaen og må benyttes ved opprettelse av betalingsavtale i din nettbank. 

Du kan opprette Avtalegiro i din egen nettbank etter at du har mottatt din første faktura fra Signal Bredbånd. Vi vil derfor ikke pålegge noe fakturagebyr på første fakturautsendelse fra oss.

Ditt kundeforhold fortsetter som før og det vil ikke være noen endringer i dine tjenester fra oss.

I tiden fremover ønsker vi å tilby alle våre kunder i Senja Kommune, tjenester fra Altibox. Du vil i løpet av kommende år få tilbud om oppgradering. Les mer om Altibox her. 

I våre systemer vil du få nytt kundenummer, som betyr at du må opprette nye betalingsavtaler i din nettbank.

Du får nytt kundenummer og må lage eventuelle betalingsavtaler i nettbanken på nytt.
Ved sammenslåingen av Senjanett og Signal Brebånd vil du som kunde få et nytt kundenummer. Dette betyr at du må opprette dine betalingsavtaler på nytt. Dette kan du gjøre i din egen nettbank etter at du har mottatt din første faktura fra Signal Bredbånd. Vi vil derfor ikke pålegge noe fakturagebyr på første fakturautsendelse fra oss.

Vi oppfordrer alle å benytte månedlig fakturering
Du vil motta din faktura i kvartalvis slik som du gjør i dag. Likevel anbefaler vi alle å benytte seg av månedlig faktuering. Ta kontakt med oss, så hjelper vi deg med å endre dette!

Vi anbefaler Avtalegiro
Signal tilbyr både faktura pr. post, e-post, samt betalingsavtaler som AvtaleGiro og eFaktura.

Vi oppfordrer våre kunder til å opprette betalingsavtaler eller benytte seg av e-postfaktura for å unngå fakturagebyr.

I forbindelse med overgangen fra Senjanett til Signal vil vi flytte faktureringsprosessen av ditt abonnement til Signals fakturaavdeling. Siden betalingen ikke lenger utføres til Senjanett men til Signal vil ikke din tidligere betalingsavtale være gyldig lenger. Du må derfor opprette en ny betalingsavtale i din nettbank knyttet til Signal.

Når vi flytter faktureringsprosessen fra Senjanett til Signal vil det ta litt lengre tid å produsere første faktura. Du vil derfor motta din første faktura for 2021 senere enn normalt.

Forfallsdato vil som regel være rundt 20-22. i faktureringsmåneden. Det er ikke mulig å få en annen fast forfallsdato.

Signal benytter Kredinor fakturaservice for å produsere og sende ut faktura. Alle faktura vil derfor være merket med både Signal og Kredinor.

Det er dessverre ikke mulig å betale med brevgiro til Signal. Hvis du tidligere har benyttet brevgiro oppfordrer vi til å ta kontakt med din bank for hjelp til å opprette en avtalegiro.

Du skal til enhver tid forholde deg til gjeldende vilkår knyttet til ditt abonnement.

Du vil på sikt få tilbud om å oppgradere ditt abonnement til Altibox-tjenester. Frem til da er det ingen endring i dine vilkår.

Du kan som før kontakte oss på telefon 778 44 544 (mellom 08.00 – 16.00 på hverdager) eller mail: kontakt@senjanett.no

Om oppkjøpet og kundeservice

01.01.21 blir Senjanett en del av Signal. I første omgang vil den største endringen for deg som kunde være at det står Signal på fakturaen din. Eventuelle endringer i ditt abonnement vil bli varslet direkte til deg som kunde.

Du skal til enhver tid forholde deg til gjeldende vilkår knyttet til ditt abonnement.

Du vil på sikt få tilbud om å oppgradere ditt abonnement til Altibox-tjenester. Frem til da er det ingen endring i dine vilkår.

Du kan som før kontakte oss på telefon 778 44 544 (mellom 08.00 – 16.00 på hverdager)

Alle ansatte er med videre inn i Signal, og vil være mulig å treffe på lokalkontoret. Du vil nok også se dem ute i arbeid for å sikre den beste opplevelsen til deg som kunde.

Vi har et eget kundesenter lokalisert i Alta som svarer telefonen når du ringer. Kundesenteret har lang erfaring med tjeneste du har fra Senjanett, og svarer mer enn gjerne på din henvendelse.

Per dags dato har vi dessverre ikke mulighet til å levere Altibox-tjenester til deg. Dette er noe vi jobber på spreng for å få til, og du vil bli kontaktet med et godt tilbud på Altibox-tjenester etter hvert. I mellomtiden kan du fremdeles benytte deg av tjenestene du allerede har fra Senjanett.

Det vil ikke være noen endringer på dine tjenester i første omgang. Du vil bli varslet i forkant av eventuelle endringer.

«Mine sider» på www.signal.no er per nå bare tilgjengelig for våre kunder med Altibox-tjenester. Hvis du har spørsmål rundt ditt abonnement, eller ønsker fakturakopi er du velkommen til å kontakte vårt kundesenter på telefon 778 44 544.

Aktuelt