Ny og tryggere innlogging

Nå blir Mine Sider enda tryggere å bruke. Fra 15. til 18. januar bytter vi til en ny og bedre tjeneste for innlogging.

Artikkel fra Altibox

Tjenesten har fått navnet EnID. I første omgang vil du neppe merke noe forskjell. Brukernavn og passord er likt som før, så det er bare å logge inn. Og hvis hukommelsen svikter, kan «Glemt passord»-knappen hjelpe deg videre.

Hensikten med denne endringen er å legge til rette for økt sikkerhet. Selv om dagens løsning er god nok, vet vi at kravene til sikkerhet stadig skjerpes. Denne endringen gjør vi for å ligge i forkant, slik at vi har en fremtidsrettet løsning.

På sikt vil vi legge til flere funksjoner og gjøre opplevelsen enda bedre, slik at du heller kan bruke tiden din på andre ting – som å se på serier eller bestige en fjelltopp.

Spørsmål og svar om EnID

EnID er Lyse-konsernets innloggingstjeneste. Tjenesten benyttes av Lyse, Altibox og partnere, for å ivareta brukerkontoer, sikkerhet, identifisering og gi digitale tilganger til produkter og tjenester.

Vi jobber hele tiden for at det skal være enklest mulig for deg som kunde, og gradvis vil det bli enda lettere å logge inn på de tjenestene du skal ha tilgang til.

Ja. EnID er vårt navn på tjenesten, men i bakkant ligger en av markedets mest brukte løsninger for innlogging og tilgangsstyring.

Din sikkerhet er det viktigste for oss, og vi jobber hele tiden med å gjøre tjenestene våre enda bedre. Nå har vi for eksempel lagt til mulighet for totrinnsbekreftelse, og fremover vil vi fortsette å forbedre tjenestene våre for å gjøre dem enda enklere å bruke.

Du kan lage deg et nytt passord på Glemt passord-siden. Da vil du i løpet av kort tid motta e-post med lenke til å opprette et nytt passord.
Du kan også velge å logge inn med engangspassord på e-post.

Har du sluttet å bruke e-postadressen du er registrert med, eller usikker på hvilken e-postadresse du har benyttet? Ta kontakt med kundeservice, så hjelper vi deg videre.

Så fort brukeren din er klar, har du to muligheter for pålogging:

  • Brukernavn og passord
  • Brukernavn og engangspassord på e-post

Du kan også velge å aktivere totrinnsbekreftelse med SMS eller app. Dette setter du enkelt opp inne på Mine sider.

Når du blir kunde, vil du bli bedt om å verifisere e-posten din. Du vil deretter motta et engangspassord på SMS, med EnID som avsender. Når du har logget inn første gang må du endre til et nytt passord.

Prøv å få tilsendt nytt passord ved hjelp av glemt passord-funksjonen. Du kan også prøve å logge på med engangspassord på e-post. Hjelper ikke det, ta kontakt med kundesenteret.

Du skal kunne logge deg på Mine sider så fort avtalen din er aktiv. Du får da en e-post, hvor du må aktivere brukeren din.

Vi har mange tekniske plattformer som én etter én vil flyttes over til ny løsning mellom 15.-18. januar. Så om du har laget et nytt passord og ikke får det til å fungere i en av våre flater, kan det være fordi alle ikke er flyttet over enda. Prøv det gamle passordet ditt i så fall. Etter 18. januar vil det nye passordet fungere alle steder.

PS: Dersom du vil holde deg trygg og sikker på nett, har vi flere gode tips og nyttig informasjon på www.altibox.no/sikkerhet/.

Innhold

Følg oss på sosiale medier

På Facebook og Instagram deler vi nyttig og dagsaktuell informasjon som kan være med på å gi deg den beste opplevelsen av tjenestene våre

Relaterte innlegg:

Stikkord:

Kategorier:

Husk å følg oss i Sosiale Medier!

På Facebook og Instagram deler vi nyttig og dagsaktuell informasjon som kan være med på å gi deg den beste opplevelsen av tjenestene våre.

Du har blitt videresendt

Velkommen til Signal!

Siden du nettopp prøvde å besøke, er nå lagt ned etter at din leverandør har blitt en del av Signal Bredbånd AS. 

Siden du er videresendt til, inneholder informasjon om dine tidligere produkter, eller bestillingsmuligheter om vi enda ikke kan levere Altibox i ditt område. 

Dersom du allerede har fått fiber og Altibox, kan du forholde deg til forsiden vår, signal.no.