Hva er Signal Legacy
I overgangsfasen etter et oppkjøp, for eksempel etter at Senjanett og Nornett ble en del av Signal, har vi i en periode kunder som får levert andre tjenester enn Altibox. Dette gjelder frem til vi har fått bygd ut fiber og kan levere TV og internettløsning fra Altibox!
Dersom dette gjelder deg har du kommet til riktig sted! Her kan du henvende deg direkte til kundesenteret vårt i Alta, og se hvilke produkter og tjenester som er tilgjengelig for deg i dag.
Signal produktpakker
Signal Medium
TV + Superraskt internett
- Internett 350/35 Mbps
- T-We TV-tjeneste
- Etablering 0,-
Signal Small
TV + internett
- Internett 150/25 Mbps
- T-We TV-tjeneste
- Etablering kr 0,-
Kortleser/dekoder fra Telenor kreves. Kortavgift til Telenor (49,-/mnd) kommer i tillegg ved bruk av egen kortleser/dekoder. Ved leiedekoder (129,-/mnd m/opptak eller 99,-/mnd uten opptak) bortfaller kortavgfiten. 12 mnd avtaleperiode gjelder.
Prisliste
Produktpakker
*Kortavgift til Telenor kommer i tillegg. Kr 49,-/mnd. TV-tjeneste krever kortleser eller leiedekoder fra Telenor. Kortavgift bortfaller ved bestilling av leiedekoder. 12 mnd avtaleperiode.
TV
*TV-tjenesten er ikke tilgjengelig som produkt alene. Du kan kjøpte TV-tjeneste som supplering til bredbånd. Dersom du ønsker TV-tjeneste lønner det seg å velge en pakke.
Kontaktskjema
I tillegg til kontaktskjemaet, kan du ringe kundesenteret. Telefon 754 30 500. Tastevalg 1 – deretter 2.
Har du Altibox levert av Signal? Klikk her for å komme til riktig kontaktskjema.
Signal Legacy
Bestillings og kontaktskjema for Legacy
"*" indicates required fields
Kortleser/dekoder fra Telenor kreves. Kortavgift til Telenor (49,-/mnd) kommer i tillegg ved bruk av egen kortleser/dekoder. Ved leiedekoder bortfaller kortavgiften. (129,-/mnd m opptak eller 99,-/mnd uten opptak). 12 mnd avtaleperiode gjelder.
Ofte stilte spørsmål
Få svar på de mest stilte spørsmålene våre her. Finner du ikke svar påd et du lurer på? Send oss en henvendelse i kontaktskjema, eller ring kundesenteret vårt på telefon 754 30 500. Tastevalg 1 – deretter 2.
![](https://signal.no/wp-content/uploads/2018/08/faktura.png)
Faktura
Hvorfor står det Signal/Kredinor på fakturaen min?
Kunder som tidligere har vært hos Nornett eller Senjanett vil nå få faktura fra Signal. Vi benytter Kredinor fakturaservice til å produsere og sende ut faktura. Derfor vil fakturaen også være merket med logoen til Kredinor.
Hvor kan jeg se hvilket abonnement jeg har?
Ditt abonnement står oppført på fakturaen. Hvis du ikke har tilgang til dennekan du kontakte oss på telefon 754 30 500 eller via kontaktskjema.
Hvor ofte sender dere faktura, og når er forfallsdato?
Vi sender faktura månedlig.
Forfallsdato vil som regel være rundt 20.-22. i faktureringsmåneden. Det er ikke mulig å få en annen fast forfallsdato.
Hvordan får jeg endret fakturaadressen?
Ta kontakt med kundesenteret på telefon 754 30 500 eler via kontaktskjema.
Kan jeg betale med brevgiro?
Det er dessverre ikke mulig å betale med brevgiro. Hvis du tidligere har benyttet brevgiro oppfordrer vi til å ta kontakt med din bank for hjelp til å opprette en avtalegiro.
Hvorfor står det Telenor på faktura fra Signal, og hvorfor får jeg en egen faktura fra Telenor for TV-produkt?
Vi kjøper og videreformidler TV-produktet fra Telenor. Dette er vi pålagt å spesifisere på fakturaen.
Du mottar en egen faktura fra Telenor på enten dekoderleie eller programkortavgift. Dersom du har kjøpt tilleggstjenester til TV-pakken din som f.eks. filmpakke eller sportspakke vil dette også faktureres fra Telenor.
![](https://signal.no/wp-content/uploads/2018/08/faktura.png)
Signal Legacy
Hva er Signal Legacy
I overgangen etter et oppkjøp,(f.eks. Senjanett og Nornett) har vi kunder som får levert andre tjenester enn Altibox. Dette gjelder til vi får bygd ut fiber i området, og kan levere Altibox.
Vi kaller det Signal Legacy.
Vi har derfor laget en egen landingsside for deg som har eller ønsker tjenester på Signal Legacy. Dette er for at du enklere skal finne relevant informasjon og forkorte veien til hjelp med riktige kontaktpunkter.
Hva betyr «Legacy»?
Ordet «Legacy» referer til eldre teknologi eller systemer som fortsatt fungerer godt og brukes, men som ikke er bygget med dagens moderne løsninger. Signal Legacy er en stabil og god tjeneste, men kan ikke kobles sammen med den nyere teknologien fra Altibox.
Har jeg tilgang til Mine sider?
Mine sider på www.signal.no er kun tilgjengelig for våre kunder med Altibox-tjenester.
Hvis du har spørsmål knyttet til ditt abonnement eller din faktura kan du kontakte oss på telefon 754 30 500 eller via kontaktskjema.
Hvem svarer telefonen når jeg ringer?
Vi har et eget kundesenter lokalisert i Alta som svarer telefonen når du ringer. Kundesenteret har lang erfaring med dine tjenester, og svarer mer enn gjerne på din henvendelse.
Når kan jeg få Altibox-tjenester?
Å bygge ut ny fiber er kostbart, og krever god oppslutning i nabolaget. Jo flere som melder interesse for Altibox i et område, jo raskere får vi mulighet til å bygge ut.
Har du allerede tjenester i dag vil vi ta kontakt med deg – og i mellomtiden kan du benytte deg av tjeneste du allerede har i dag.
Hvordan leverer jeg inn oppsigelse, og hvor lang oppsigelsestid har jeg?
Vi tar kun imot oppsigelse med skriftlig varsel. Du kan bruke kontaktskjemaet på denne siden.
Standard oppsigelsestid er 1 måned og regnes fra den 1. i påfølgende måned etter mottatt skriftlig varsel. Standard oppsigelsestid forutsetter at det ikke foreligger bindingstid.
Hvorfor står det Telenor på faktura fra Signal, og hvorfor får jeg en egen faktura fra Telenor for TV-produkt?
Vi kjøper og videreformidler TV-produktet fra Telenor. Dette er vi pålagt å spesifisere på fakturaen.
Du mottar en egen faktura fra Telenor på enten dekoderleie eller programkortavgift. Dersom du har kjøpt tilleggstjenester til TV-pakken din som f.eks. filmpakke eller sportspakke vil dette også faktureres fra Telenor.
![](https://signal.no/wp-content/uploads/2018/08/Velg_ditt_innhold.png)
TV
Hva gjør jeg dersom jeg har problemer med lyd/bilde?
1) Kontroller at alle kablene mellom TV-en og dekoderen er koblet riktig.
2) Kontroller at antennekabelen mellom dekoder og veggkontakt er koblet riktig.
3) Bytt antennekabel
Får du opp en feilmelding fra dekoderen, ta kontakt med Telenor.
Opplever du fremdeles problemer? Ta kontakt med oss på telefon 754 30 500 eller vi kontaktskjema.
Hva gjør jeg dersom alle TV-kanalene har forsvunnet?
1) Gjør en omstart av dekoderen ved å trekke ut strømmen og sette den inn igjen etter 10 sekunder.
2) Utføre et kanalsøk på dekoderen (du finner guide her)
3) Utfør en fullstendig fabrikktilbakestilling av dekoderen. (du finner guide her).
Får du opp en feilmelding fra dekoderen, ta kontakt med Telenor.
Opplever du fremdeles problemer? Ta kontakt med oss på telefon 754 30 500 eller via kontaktskjema.
![](https://signal.no/wp-content/uploads/2018/08/produkter.png)
Internett
Jeg opplever treg eller ustabilt nett
1) Kontroller at kabler til veggkontakt og modem er koblet riktig.
2) Slå av og på alt utstyr (modem, ruter og PC). Vent 10 sekunder før du slår på strømmen igjen.
3) Kontroller at vi leverer den hastigheten du abonnerer på. Koble datamaskinen direkte til modemet med nettverkskabel og ta en hastighetstest. Vi anbefaler www.speedtest.net. Det er viktig at du kobler deg opp mot serveren som heter «Altibox Bodø». Hvis du ikke tester hastigheten opp mot denne vil signalet være innom flere serverlokasjoner og resultatet vil dermed bli misvisende.
4) Ofte er problemer med tregt/ustabilt nettverk relatert til trådløst nettverk. Dette kan du i så fall slå fast etter punkt 3.
Opplever du fremdeles problemer? Ta kontakt med oss på telefon 754 30 500 eller via kontaktskjema.
Jeg kommer meg ikke på nett
1) Kontroller at kabler til veggkontakt og modem er koblet rikitg.
2) Slå av og på alt utstyr (modem, ruter og PC). Vent 10 sekunder før du slår på strømmen igjen.
3) Hvis du i utgangspunktet er koblet til det trådløse nettverket, prøv å koble datamaskinen direkte til modemet med nettverkskabel.
Opplever du fremdeles problemer? Ta kontakt med oss på telefon 754 30 500 eller via kontaktskjema.
![](https://signal.no/wp-content/uploads/2018/08/Fase4.png)
Setermoen
Info - TV til deg på Setermoen
Forsvaret sørger for en «digital minipakke» til samtlige TV-uttak fra Nornett på Setermoen. For å få tilgang til denne kobler du TV-en til et TV-uttak med en antennekabel og søker inn kanalene med innstilling «kabelsøk».
Det er allerede et modem i boligen, kan jeg bruke dette?
Ofte er det allerede et modem i boligen, og dette kan fint brukes. Det forutsetter imidlertid at det er et modem fra oss.
I disse tilfellene trenger vi bare å få opplyst CM MAC-adressen til modemet, slik at vi kan aktivere enheten i våre systemer. CM MAC-adressen finner du på lappen som er klistret på modemet. Fyll denne inn i bestillingsskjemaet.
Jeg finner ikke et modem i boligen, hva gjør jeg?
Mange av boligene skal ha et modem. Hvis du er usikker på om din bolig skal ha et modem inkludert kan boligkontoret svare deg på dette.
Jeg har egen ruter, kan jeg bruke denne?
Ja. Hvis det allerede er et modem i boligen setter vi denne enheten i «bridge-modus», da fungerer den kun som en nettverksbro frem til ruteren din. Hvis du ikke har et modem fra før velger du kun «standardmodem» i bestillingen, dette modemet er avhengig av en ruter for å fungere.
Hvordan får jeg tilgang til den digitale minipakken?
Koble en antennekabel fra TV-uttaket i veggen og inn i TV-en. Gjør et vanlig kanalsøk på din TV med innstilling «kabelsøk».