Jente i rød Signal-jakke ser ut over havet og brua mellom Finnsnes og Silsand

Signal Legacy

For deg med andre tjenester enn Altibox, levert av Signal

I overgangsfasen etter et oppkjøp, for eksempel etter at Senjanett og Nornett ble en del av Signal, har vi i en periode kunder som får levert andre tjenester enn Altibox. Dette får dem inntil vi har fått bygd ut vår egen fiber og kan levere Norges råeste TV- og internettløsning; Altibox! 

Dersom dette omfatter deg – har du kommet til riktig sted! Her kan du henvende deg direkte til kundesenteret vårt i Alta, eller oppgradere eller bestille tjenester på foreliggende teknologi! 

Pakkepriser

Signal Small

Bredbånd 150 + TV
999,- /mnd
  • Hastighet Bredbånd 150/150 (150/25 ved HFC)
  • T-we TV-tjeneste
  • Premium Wifi: 1690,- (tillegg)
  • Etablering fra 490,-

Signal Medium

Bredbånd 350 + TV
1099,- /mnd
  • Hastighet 350/350 (350/35 ved HFC)
  • T-we TV-tjeneste
  • Premium Wifi 0,-
  • Etablering 0,-
Populær

Signal Big

Bredbånd 1000 + TV
1699,- /mnd
  • Hastighet 1000/1000 - Kun fiber
  • T-we TV-tjeneste
  • Premium Wifi 0,-
  • Etablering 0,-

Kortleser/dekoder fra Telenor kreves. Kortavgift til Telenor (25,-/mnd) kommer i tillegg ved bruk av egen kortleser/dekoder. Ved leiedekoder bortfaller kortavgiften. (129,-/mnd m opptak eller 99,-/mnd uten opptak). 12 mnd avtaleperiode gjelder.

Pakker

Signal Small – Bredbånd 150/25 (150/150 fiberhastighet) – 999,-/mnd*

Signal Medium – Bredbånd 350/35 (350/350 fiberhastighet) – 1099,-/mnd*

Signal Big – Bredbånd 1000/1000 (fiber) – 1699,-/mnd*

*Kortavgift til Telenor kommer i tillegg. Kr 25,-/mnd. Pakkene krever kortleser eller leiedekoder fra Telenor. Kortavgift bortfaller ved bestilling av leiedekoder. 12 mnd avtaleperiode.

Leiedekoder – Kr 129,-/mnd med opptaksfunksjon. Kr 99,-/mnd uten opptaksfunksjon.

Kun Bredbånd

Signal 75 – Bredbånd 75/15 (75/75 fiberhastighet) – 599,-/mnd

Signal 150 – Bredbånd 150/25 (150/150 fiberhastighet) – 699,-/mnd

Signal 350 – Bredbånd 350/35 (350/350 fiberhastighet) – 899,-/mnd

Signal 1000 – Bredbånd 1000/1000 (fiber) – 1299,-/mnd

12 mnd avtaleperiode.

TV

TV-tjeneste – 529,-/mnd*

*TV-tjenesten er ikke tilgjengelig som produkt alene. Du kan kjøpe TV-tjeneste som supplering til bredbånd. Dersom du ønsker TV-tjeneste lønner det seg å velge en pakke.

Premium Wifi

Premium Wifi – 1690,-*

*Prisen er 0,- ved bestilling av bredbånd 350 og oppover. 

Etablering

Etablering for deg som allerede har linje inn til husvegg – 490,-*

Etablering dersom Signal skal grave linje inn til husvegg – 4990,-*

Etablering dersom du graver linje fra tomtegrense og inn til husvegg selv (Egeninnsats) – 1990,-*

*Prisen er 0,- ved bestilling av bredbånd 350 og oppover. 

Premium Wifi
En fremtidsrettet løsning som tilfredsstiller alle trådløse behov.
Les mer
Digital TV
Et utvalg faste kanaler + 100 poeng til valgfritt innhold - Smarte TV-tjenester - TV-arkiv og strømmetjenester - TV på flere skjermer
Les mer
Previous
Next

Kundeservice

Få hjelp, bestill eller endre dine tjenester levert av Signal

Her får du tak i kundesenteret vårt i Alta. Enten du trenger hjelp, eller ønsker å bestille, endre eller oppgradere tjenester.

Kontaktskjema

I tillegg til kontaktskjemaet, kan du ringe kundesenteret eller sende oss en e-post. Telefon: 754 30 500. Tastevalg 1 – deretter 2. Mail: kundesenter@signal.no.

 

Har du Altibox, levert av Signal? Klikk her for å komme til riktig kontaktskjema. 

Kortavgift (25,-/mnd) påløper ved bestilling av TV-tjenester med egen kortleser/dekoder

Bortfaller ved bestilling av leiedekoder

Vi kan hjelpe til med eierskifte til ny eier/leietaker av boligen. Da vil du slippe oppsigelsestid og den nye eieren/leietakeren slipper etableringsgebyr.

Kortleser/dekoder fra Telenor kreves. Kortavgift til Telenor (25,-/mnd) kommer i tillegg ved bruk av egen kortleser/dekoder. Ved leiedekoder bortfaller kortavgiften. (129,-/mnd m opptak eller 99,-/mnd uten opptak). 12 mnd avtaleperiode gjelder.

Ofte stilte spørsmål

Her finner du svar og hjelp på ofte stilte spørsmål

Få svar på de mest stilte spørsmålene våre her. Finner du ikke svar på det du lurer på? Gå til Kontaktskjema eller ring kundesenteret vårt på 754 30 500. Tastevalg 1 – deretter 2.

Faktura
Kunder som tidligere har vært hos Nornett eller Senjanett vil nå få faktura fra Signal. Vi benytter Kredinor fakturaservice til å produsere å sende ut faktura, og derfor vil fakturaen også være merket med logoen til Kredinor.

Ditt abonnement står oppført på fakturaen. Hvis du ikke har tilgang til denne kan du kontakte oss på telefon 754 30 500, kontaktskjema eller epost kundesenter@signal.no.

Som hovedregel sender vi faktura månedlig. Enkelte kunder fra tidligere Nornett kan ha kvartalsfaktura. Hvis du er usikker på hvilken betalingssyklus du har kan du kontakte oss på telefon 754 30 500, kontaktskjema eller epost kundesenter@signal.no.

Forfallsdato vil som regel være rundt 20.-22. i faktureringsmåneden. Det er ikke mulig å få en annen fast forfallsdato.

Ta kontakt med kundesenteret på telefon 754 30 500, kontaktskjema eller epost kundesenter@signal.no.

Det er dessverre ikke mulig å betale med brevgiro. Hvis du tidligere har benyttet brevgiro oppfordrer vi til å ta kontakt med din bank for hjelp til å opprette en avtalegiro.

Hvis du hadde avtalegiro eller efaktura tidligere vil ikke være gyldig lengre. Dette har blant annet med at faktura sendes ut med nytt kundenummer og skal betales til et annet kontonummer.

Opprett gjerne en ny avtalegiro eller efaktura i din nettbank. Hvis du trenger hjelp med dette anbefaler vi at du kontakter din bank.

Vi kjøper og videreformidler TV-produktet fra Telenor. Dette er vi pålagt å spesifisere på fakturaen.


Du mottar en egen faktura fra Telenor på enten dekoderleie eller programkortavgift. Hvis du har kjøpt tilleggstjenester til TV-pakken din som f.eks. filmpakke eller sportspakke vil også dette faktureres fra Telenor.

Dette er den delen av kanalpakken din som er momsfri. Dette er vi pålagt å spesifisere på fakturaen. Kanaler som er momsfri er typisk nyhetsbaserte tv-kanaler som TV2 Nyhetskanalen, BBC World, CNN osv.

Signal Legacy

I overgangsfasen etter et oppkjøp, (feks Senjanett og Nornett) har vi gjerne kunder som får levert andre tjenester enn Altibox. Dette får dem inntil vi har fått bygd ut vår egen fiber og kan levere Altibox.

Vi kaller det Signal Legacy. 

Vi har derfor laget en egen landingsside for deg som har eller ønsker Signal Legacy. Dette er for at du skal kunne finne relevant informasjon og forkorte veien til hjelp ved riktige kontaktpunkter. 

Mine sider på www.signal.no er per nå bare tilgjengelig for våre kunder med Altibox-tjenester.

Hvis du har spørsmål knyttet til ditt abonnement eller din faktura kan du kontakte oss på telefon 754 30 500, kontaktskjema eller epost kundesenter@signal.no.

Vi har et eget kundesenter lokalisert i Alta som svarer telefonen når du ringer. Kundesenteret har lang erfaring med dine tjenester, og svarer mer enn gjerne på din henvendelse.

I en periode etter et oppkjøp kan det ta noe tid før vi kan levere Altibox-tjenester til alle våre kunder. Når vi er klare til å levere Altibox til deg vil vi ta kontakt med deg – i mellomtiden kan du benytte deg av tjenestene du allerede har i dag.

Vi tar kun imot oppsigelse med skriftlig varsel. Du kan bruke kontaktskjemaet på denne siden eller sende oss en epost på kundesenter@signal.no

Standard oppsigelsestid er 1 måned og regnes fra den 1. i påfølgende måned etter mottatt skriftlig varsel. Standard oppsigelsestid forutsetter at det ikke foreligger bindingstid.

Oppkjøpet av Senjanett og Nornett

Du skal til enhver tid forholde deg til gjeldende vilkår knyttet til ditt abonnement.

Du vil på sikt få tilbud om å oppgradere ditt abonnement til Altibox-tjenester. Frem til da er det ingen endring i dine vilkår.

Alle ansatte er med videre inn i Signal, og vil være mulig å treffe på lokalkontoret. Du vil nok også se dem ute i arbeid for å sikre den beste opplevelsen til deg som kunde.

TV

1) Kontroller at alle kablene mellom TV-en og dekoderen er koblet riktig.

2) Kontroller at antennekabelen mellom dekoder og veggkontakt er koblet riktig.

3) Bytt antennekabel

Opplever du fremdeles problemer? Ta kontakt med oss på telefon 754 30 000, kontaktskjema eller epost kundesenter@signal.no.

1) Gjør en omstart av dekoderen ved å trekke ut strømmen og sette den inn igjen etter 10 sekunder.

2) Utføre et kanalsøk på dekoderen (du finner guide her)

3) Utfør en fullstendig fabrikktilbakestilling av dekoderen. (du finner guide her).

Opplever du fremdeles problemer? Ta kontakt med oss på telefon 754 30 000, kontaktskjema eller epost kundesenter@signal.no.

Internett

1) Kontroller at kabler til veggkontakt og modem er koblet riktig.

2) Slå av og på alt utstyr (modem, ruter og PC). Vent 10 sekunder før du slår på strømmen igjen.

3) Kontroller at vi leverer den hastigheten du abonnerer på. Koble datamaskinen direkte til modemet med nettverkskabel og ta en hastighetstest. Vi anbefaler www.speedtest.net. Det er viktig at du kobler deg opp mot serveren som heter «Altibox Bodø». Hvis du ikke tester hastigheten opp mot denne vil signalet være innom flere serverlokasjoner og resultatet vil dermed bli misvisende.

4) Ofte er problemer med tregt/ustabilt nettverk relatert til trådløst nettverk. Dette kan du i så fall slå fast etter punkt 3.

Opplever du fremdeles problemer? Ta kontakt med oss på telefon 754 30 000, kontaktskjema eller epost kundesenter@signal.no.

1) Kontroller at kabler til veggkontakt og modem er koblet rikitg.

2) Slå av og på alt utstyr (modem, ruter og PC). Vent 10 sekunder før du slår på strømmen igjen.

3) Hvis du i utgangspunktet er koblet til det trådløse nettverket, prøv å koble datamaskinen direkte til modemet med nettverkskabel.

Opplever du fremdeles problemer? Ta kontakt med oss på telefon 754 30 000, kontaktskjema eller epost kundesenter@signal.no.

Setermoen

Forsvaret sørger for en “digital minipakke” til samtlige TV-uttak fra Nornett på Setermoen. For å få tilgang til denne kobler du TV-en til et TV-uttak med en antennekabel og søker inn kanalene med innstilling “kabelsøk”.

Ofte er det allerede et modem i boligen, og dette kan fint brukes. Det forutsetter imidlertid at det er et modem fra oss.

I disse tilfellene trenger vi bare å få opplyst CM MAC-adressen til modemet, slik at vi kan aktivere enheten i våre systemer. CM MAC-adressen finner du på lappen som er klistret på modemet. Fyll denne inn i bestillingsskjemaet.

Mange av boligene skal ha et modem. Alternativet er Premium WiFi. Hvis du usikker på om din boligen skal ha et modem inkludert kan boligkontoret svare deg på dette.

Ja. Hvis det allerede er et modem i boligen setter vi denne enheten i «bridge-modus», da fungerer den kun som en nettverksbro frem til ruteren din. Hvis du ikke har et modem fra før velger du kun «standardmodem» i bestillingen, dette modemet er avhengig av en ruter for å fungere.
Ja, men eventuelle prisavslag på etablering og/eller utstyr vil falle bort.
Koble en antennekabel fra TV-uttaket i veggen og inn i TV-en. Gjør et vanlig kanalsøk på din TV med innstilling “kabelsøk”.
Covid-19

Smittetallene knyttet til Covid-19 er økende, og Signal Bredbånd må ta samfunnsansvar ved å innføre retningslinjer for å redusere risikoen for smittespredning.

Montører ansatt i Signal, samt eksterne montørselskap på oppdrag fra Signal, besøker kunder i deres hjem. For å beskytte kunder og montører anses det som nødvendig at alle som utfører oppdrag på vegne av Signal Bredbånd følger følgende retningslinjer: 

 

Ved booking

 Når kunde kontaktes for booking skal sjekkpunktene nedenfor gjennomgås. Det er opp til det enkelte montørselskap om dette gjøres per telefon, eller om det innlemmes i egen bookingløsning.

  • Har noen i husstanden fått påvist coronavirus?
  • Har noen i husstanden mistanke om at vedkommende er smittet?
  • Er det noen i husstanden som er i karantene?
  • Er det noen i husstanden som er i høyrisikogruppen?

Dersom kunde svarer JA på et av de tre første punktene må montøroppdrag utsettes.

Dersom kunde svarer JA på det fjerde punktet skal bookingsansvarlig fortelle om smitteverntiltakene som iverksettes ved installasjon. Det er så opp til kunde om hen ønsker montør nå, eller om oppdraget skal utsettes. 

 

Ved kundebesøk

  • Alle tilreisende montører skal følge de til enhver tids gjeldende karantenebestemmelser fra helsedirektoratet.
  • Montør skal desinfisere alt verktøy og utstyr mellom hver installasjon.
  • Montør skal alltid benytte munnbind når det utføres arbeid inne i kundes bolig.

Montør skal alltid ha desinfeksjonsmiddel tilgjengelig.

 

Om våre tjenester

Premium WIfi ved siden av ipad

Premium Wifi

En fremtidsrettet løsning som tilfredsstiller alle trådløse behov.

Stilfull wifi-forsterker

Vi er stolte av å kunne tilby Premium WiFi – en fremtidsrettet løsning som kan tilfredsstille alle trådløse behov, om det er høy hastighet eller lang rekkevidde. I dag leverer vi AmpliFi som Premium WiFi. Utad er AmpliFi et digitalt tidsur, innad er den sammensatt av markedets fremste nettverksteknologi.

Mesh-Teknologi

AmpliFi er klargjort for mesh-oppkobling og tjenesten kan derfor utvides ved behov. Flere AmpliFi enheter seriekobles da trådløst med hverandre.

Dette er en fordel i boliger der det forekommer «dødsoner» hvor ikke WiFi-signalet rekker frem. Du slipper kabling til ytterligere enheter, men nyter de samme godene som kablet tilkobling gir. Med egen app på telefonen kan du opprette gjestenettverk, samt administrere foreldrekontroll. 

Mor og datter sitter i sofaen sammen og ser på ipad

Digital TV

TV-kanaler, tilgang til populære strømmetjenester, TV-arkiv og filmleie – alt samlet på ett sted. Boksen leveres med og uten opptaksfunksjon.

En verden av underholdning – Samlet på et sted.

Ta i bruk smarte funksjoner som start forfra, opptak, pause og spoling. Se komplette serier, de nyeste filmene og programmer du har gått glipp av den siste uken. Alt samlet på ett sted – på den skjermen du ønsker.

  • Et utvalg faste kanaler + 100 poeng til valgfritt innhold
  • Smarte TV-tjenester
  • TV-arkiv og strømmetjenester
  • TV på flere skjermer