Varanger KraftFiber blir Altibox-partner!
Informasjon til Signal-kunder i Øst-Finnmark
Varanger KraftFiber blir Altibox-partner
1. mai 2025 blir Varanger KraftFiber Altibox-partner. Det betyr at det er Varanger KraftFiber som blir den lokale leverandøren av Altibox i Øst-Finnmark. Vi i Signal gleder oss til å få Varanger KraftFiber inn i Altibox-familien!
Alle kunder vil bli fortløpende oppdatert med informasjon underveis i prosessen per epost, og denne siden vil bli oppdatert med nye «ofte stilte spørsmål».
I dag har Signal kunder både på Altibox og på Legacy-teknologi i Øst-Finnmark. I overgangen fra Signal til Varanger KraftFiber vil det naturlig nok dukke opp noen spørsmål som vi skal forsøke å besvare så godt som mulig her.

Ofte stilte spørsmål
Altibox-kunde
Jeg har Altibox levert av Signal i dag, hva skjer med meg?
Hvis du har Altibox-tjenester levert fra Signal i dag vil kundeforholdet ditt bli flyttet over til Varanger KraftFiber.
I det selve overflyttingen skjer vil det kunne bli et kort brudd på tjenestene. Dette bruddet vil bli lagt til et tidspunkt som skal berøre deg som kunde minst mulig. Vi vil sende ut varsel per sms i forkant av overflyttingen.
Må jeg foreta meg noe?
Kundeforholdet ditt blir automatisk flyttet over til Varanger KraftFiber 1. mai. Du vil ikke trenge nytt utstyr.
I forbindelse med overgangen kan det være du må restarte utstyret ditt.
Enkeltkanaler og kanalpakker du har valgt inn med poeng må velges inn på nytt. Eventuelle andre oppkjøp vil bli overført sammen med abonnementet ditt. Dette kan du gjøre på Mine Sider etter overgangen.
Vil det bli brudd på tjenestene mine?
Hvis du allerede har Altibox tjenester i dag vil det kun bli et kort brudd på tjenestene i det vi flytter deg over fra Signal til Varanger KraftFiber. Dette arbeidet vil foregå på natten, slik at du merker minst mulig til endringen.
Hvis du har Signal Legacy vil du trenge en ny installasjon i boligen. Dette avtales direkte med Varanger KraftFiber.
Jeg har bestilt Altibox, men ikke fått levert
Overflyttingen fra Signal til Varanger KraftFiber vil skje før det er mulig å utføre installasjoner i området.
Varanger KraftFiber tar kontakt for videre informasjon.

Signal Legacy
Hva er Signal Legacy
I overgangen etter et oppkjøp,som da Signal kjøpte Nornett, har vi kunder som får levert andre tjenester enn Altibox. Dette kaller vi Signal Legacy.
Hva betyr "Legacy"?
Ordet «Legacy» referer til eldre teknologi eller systemer som fortsatt fungerer godt og brukes, men som ikke er bygget med dagens moderne løsninger. Signal Legacy er en stabil og god tjeneste, men kan ikke kobles sammen med den nyere teknologien fra Altibox.
Jeg er fornøyd med denne tjenesten, hvorfor kan jeg ikke beholde den?
I forbindelse med overgangen til Varanger KraftFiber vil ikke Legacy-teknologien kunne driftes videre. Tjenesten avvikles i løpet av 2. kvartal 2025, og de som er kunder på denne tjenesten vil få mulighet til å bestille Altibox.

Faktura
Hva skjer med faktureringen?
Når Varanger KraftFiber overtar kundeforholdet vil du som kunde motta faktura fra dem. Denne vil ha et annet kontonummer enn fakturaen du tidligere har mottatt fra Signal.
E-fakturaavtaler vil bli overført automatisk, og du trenger ikke foreta deg noe.
Hvis du har opprettet avtalegiro i dag, må denne opprettes på nytt igjen når du har mottatt din første faktura fra Varanger KraftFiber.
Vil det bli endring i priser?
Varanger KraftFiber vil, i likhet med Signal, følge prismodellen til Altibox.
I henhold til økte priser i markedet vil det bli gjennomført en prisøkning på de fleste Altibox-tjenester 1. mai. Du vil motta et varsel per epost fra Signal/Altibox om dette senest 1. måned før prisendringen iverksettes.
Kontaktinfo
Hvem skal jeg kontakte hvis jeg lurer på noe?
Før 1. mai
Frem til 1. mai skal du kontakte Signal hvis du trenger hjelp med tjenestene dine eller har spørsmål knyttet til ditt abonnement.
Du kan ringe oss på telefon 754 30 500 eller sende oss en henvendelse i kontaktskjemaet.
Etter 1. mai
Etter 1. mai skal du kontakt Varanger KraftFiber hvis du trenger hjelp med tjenestene dine eller har spørsmål knyttet til ditt abonnement.
Du kan ringe Varanger KraftFiber på telefon 789 62 630