Kundeservice

Her finner du svar og hjelp på ofte stilte spørsmål

Få svar på de mest stilte spørsmålene våre her. Finner du ikke svar på det du lurer på? Gå til Kontakt oss.

Bestille / endre

Så hyggelig at du vil bli kunde hos oss!

Sjekk om du kan få fiber fra Signal og meld interesse her.

Kan du ikke få fiber akkurat nå så er det likevel mulig vi kommer til ditt nabolag snart. Les mer om hvordan vi bygger ut fiber.

Har du fiber fra Signal i huset allerede?

Hvis du ringer oss på telefon 75 43 05 00 og taster 1 så kan vi kanskje aktivere deg allerede i dag!

Visste du at vi tilbyr fiberbredbånd opp til 1000/1000 Mbps? Det er raskt! Her kan du oppgradere ditt abonnement på Altibox fiberbredbånd fra Signal.

Er du allerede kunde og ønsker å bestille eller endre dine produkter?

Hvis du allerede er Altibox-kunde kan du velge inn eller kjøpe TV-innholdet du ønsker direkte på Mine sider.

Hvis du ønsker å avslutte eller endre et produkt kan du gjøre dette på signal.no/endre.

Her får du full oversikt over våre priser på produkter og tjenester: Gå til prisoversikt.

Hvis du allerede er Altibox-kunde kan du velge inn eller kjøpe TV-innholdet du ønsker direkte på Mine sider.

Har du spørsmål om signert avtale om fiber til din bolig?

Ta kontakt med vårt kundesenter via kontaktskjema eller telefon 75 43 05 00.

Her kan du sjekke fremdriften for fiberutbygging der du bor.

Lurer du på hva som skjer fra du bestiller fiber til du kan ta tjenesten i bruk? Les mer om fasene i fiberutbygging her.

 
Tekniske problemer

Har det plutselig oppstått en feil?

Det enkleste er å slå av og på hjemmesentralen og de enhetene du har problemer med, gjerne ved å trekke ut støpselet. Start opp igjen og se om det virker nå.

Finn ut hvordan du får mest ut av din internett-tjeneste fra Altibox, løs problemer og sett opp ditt hjemmenettverk på altibox.no/hjelp-til-internett

På Altibox kundeservicesider finner du nyttig informasjon om alle dine tjenester.

Du kan også sjekke om vi har noen kjente feil i fibernettet på signal.no/driftsmeldinger

Opplever du problemer med det trådløste nettverket?

Prøv dette: 

I de aller fleste tilfeller hjelper det å restarte nettverket ditt:

  1. Slå av og på hjemmesentralen og eventuelle signalforsterkere som Altibox WiFi Pluss.
  2. Deretter slår du av og på alt utstyr som er koblet til internett hjemme hos deg.
  3. Virker det nå? Hvis ikke ta kontakt med oss så hjelper vi deg!

På altibox.no/hjelp-til-internett/wifi finner du tips til hvordan du kan ta enkle grep for å få mest mulig fart og kapasitet ut av nettverket ditt.

På Altibox kundeservicesider finner du nyttig informasjon om alle dine tjenester.

Du kan også sjekke om vi har noen kjente feil i fibernettet på signal.no/driftsmeldinger

 

Opplever du problemer med TV-tjenesten fra Altibox, kan du finne svar på altibox.no/privat/kundeservice/tv/

På Altibox kundeservicesider finner du nyttig informasjon om alle dine tjenester.

Du kan også sjekke om vi har noen kjente feil i fibernettet på signal.no/driftsmeldinger

 

Har det plutselig oppstått feil? 

Du kan sjekke om vi har noen kjente feil i fibernettet på signal.no/driftsmeldinger

Har du prøvd å restarte utstyret ditt?
I de aller fleste tilfeller hjelper det å restarte nettverket ditt:

  1. Slå av og på hjemmesentralen og eventuelle signalforsterkere som Altibox WiFi Pluss.
  2. Deretter slår du av og på alt utstyr som er koblet til internett hjemme hos deg.
  3. Virker det nå? Hvis ikke ta kontakt med oss så hjelper vi deg!

På Altibox kundeservicesider finner du nyttig informasjon om alle dine tjenester.

Har du akkurat fått telefon fra oss? 

Det første du må gjøre er å ta en omstart på hjemmesentralen din. Gjør den strømløs, vent 2 sekunder, så kobler du til strømmen igjen. Da vil hjemmesentralen hente inn ny informasjon og forstå at den skal levere telefon.

Opplever du fremdeles problemer med telefon-tjenesten fra Altibox, kan du finne svar på altibox.no/hjemmetelefon.

På Altibox kundeservicesider finner du nyttig informasjon om alle dine tjenester.

Gå til Mine sider.

På Altibox kundeservicesider finner du nyttig informasjon om alle dine tjenester.

På Altibox kundeservicesider finner du brukerveiledninger og annen nyttig informasjon om dine tjenester.

Flytting eller opPsigelse

Ønsker du å si opp ditt Altibox-abonnement? Eller vil du fryse abonnementet i en periode? Gå til oppsigelsesskjema.

Hvis du ønsker å avslutte eller endre et produkt kan du gjøre dette på signal.no/endre.

Hvis du ønsker å avslutte eller endre et produkt kan du gjøre dette her.

På Altibox kundeservicesider finner du nyttig informasjon om alle dine tjenester.

Utbygging og egeninnsats

Les mer om utbygging og egeninnsats på signal.no/fiberutbygging

Lær mer om hvordan du graver selv på din eiendom.

Lurer du på når du kan forvente å få fiber til ditt hjem?

Her kan du sjekke fremdriften for fiberutbygging der du bor.

Lurer du på hva som skjer fra du bestiller fiber til du kan ta tjenesten i bruk?
Les mer om fasene i fiberutbygging her.

 
 
Faktura

NB! Faktura på Altibox-produkter blir fakturert for to måneder av gangen. 

Ved feil kan du kontakte kundesenteret på faktura@signal.no eller fylle ut skjemaet lengre ned på denne siden.

Er du ny kunde og lurer på hvorfor fakturaen er på mer enn avtalt månedspris?

Årsaken være at du har blitt kunde midt i en måned. Da vil din første faktura gjelde tjenester fra leveransestart og ut start-måneden, samt hele beløpet for neste måned. Etter dette vil fakturaene bli som avtalt hver måned.  Du betaler altså ikke mer enn du skal, det er bare de siste dagene i start-måneden som faktureres sammen med første hele måned.

Sjekk gjerne datoen for når din leveranse startet, for å se om det er grunnen til at fakturaen din ble litt høyere enn forventet.

Du kan registrere avtale med Signal Bredbånd om enten AvtaleGiro eller eFaktura direkte i din nettbank. Ta kontakt med banken din om du har problemer med noen av disse tjenestene.

Fakturakopi kan per idag ikke sees på «Min Side». Ønsker du kopi av din faktura, kan du skrive til oss i kontaktskjemaet, så hjelper vi deg!

Se kontaktskjema her: https://signal.no/privat/kundeservice/ 

Ta kontakt med vårt kundesenter på epost faktura@signal.no eller fylle ut skjemaet lengre ned på denne siden.

Sponsing

Søknader om sponsormidler behandles i etterkant av søknadsfrist 10.oktober. Vi har dessverre ikke mulighet for å behandle sponsor-søknader fortløpende.

Sjekk våre retningslinjer for sponsing her

For spørsmål og/eller søknad; send mail til sponsing@signal.no

Vi støtter både store og små LAN med høye hastigheter!

Gå til søknadsskjema for søknad om støtte til Lan.

Sjekk våre retningslinjer for sponsing på her

For spørsmål send mail til sponsing@signal.no

 

Søk om stipend for å foredrag med Barnevakten

I 2020 deler vi ut 10 stipender á 4.500kr.

Gå til søknadsskjema for støtte til foredrag med Barnevakten.

Vi ønsker å bidra til økt digital dannelse hos alle barn som vokser opp i Nord-Norge. Det gjør vi blant annet i samarbeid med den ideelle organisasjon Barnevakten som holder foredrag for foreldre, barn og lærere.

Du kan søke støtte fra oss til å dekke inntil kr. 4.500,- av kostnadene med et foredrag med Barnevakten i din barnehage, skole eller fritidsklubb i Nordland, Troms eller Finnmark.

Sjekk våre retningslinjer for sponsing på her.

For spørsmål send mail til sponsing@signal.no

 
 
Covid-19

Smittetallene knyttet til Covid-19 er økende, og Signal Bredbånd må ta samfunnsansvar ved å innføre retningslinjer for å redusere risikoen for smittespredning.

Montører ansatt i Signal, samt eksterne montørselskap på oppdrag fra Signal, besøker kunder i deres hjem. For å beskytte kunder og montører anses det som nødvendig at alle som utfører oppdrag på vegne av Signal Bredbånd følger følgende retningslinjer: 

 

Ved booking

 Når kunde kontaktes for booking skal sjekkpunktene nedenfor gjennomgås. Det er opp til det enkelte montørselskap om dette gjøres per telefon, eller om det innlemmes i egen bookingløsning.

  • Har noen i husstanden fått påvist coronavirus?
  • Har noen i husstanden mistanke om at vedkommende er smittet?
  • Er det noen i husstanden som er i karantene?
  • Er det noen i husstanden som er i høyrisikogruppen?

Dersom kunde svarer JA på et av de tre første punktene må montøroppdrag utsettes.

Dersom kunde svarer JA på det fjerde punktet skal bookingsansvarlig fortelle om smitteverntiltakene som iverksettes ved installasjon. Det er så opp til kunde om hen ønsker montør nå, eller om oppdraget skal utsettes. 

 

Ved kundebesøk

  • Alle tilreisende montører skal følge de til enhver tids gjeldende karantenebestemmelser fra helsedirektoratet.
  • Montør skal desinfisere alt verktøy og utstyr mellom hver installasjon.
  • Montør skal alltid benytte munnbind når det utføres arbeid inne i kundes bolig.

Montør skal alltid ha desinfeksjonsmiddel tilgjengelig.

 

Finner du ikke svar på det du lurer på?

Ta kontakt med oss på vår døgnåpne kundeservice. Vi er også tilgjengelig i helger og på helligdager.